مطالب کتاب:
فصل اول: معرفی گاز CNG
۱- گاز طبیعی چیست؟
۲- LPG چیست؟
فصل دوم: معرفی سیستم گاز به عنوان یک سیستم سوخت رسانی
۲-۱- نسل اول
۲-۱-۱- تشریح عملکرد کیت های نسل اول
۲-۲- نسل دوم
۲-۲- تشریح عملکرد کیت های نسل دوم
۲-۳- نسل سوم
۲-۳-۱- تشریح عملکرد کیت های نسل سوم
۲-۴- نسل چهارم
۲-۵- سیستم های تزریق چند نقطه ای
۲-۵-۱- تشریح عملکرد کیت های نسل چهارم
فصل سوم: اصول عملکرد سیستم
فصل چهارم: جانمایی قطعات و تصویر سازی
۴-۱- مخزن CNG
۴-۲- براکت مخزن
۴-۳- شیر دستی سر مخزن
۴-۴- وسیله اطمینان تخلیه فشار (PRD(
۴-۵- شیر برقی سر مخزن
۴-۶- سیستم تهویه
۴-۷- شیر پر کن گاز یا شیر سوخت گیری
۴-۸- شیر یک طرفه
۴-۹- شیر دستی سرویس
۴-۱۰- فشار سنج
۴-۱۱- شیر برقی فشار بالا
۴-۱۲- رگولاتور
۴-۱۳- ریل انژکتور با ریل سوخت
۴-۱۴- نازل ها
۴-۱۵- میکسر
۴-۱۶- لوله های لاستیکی گاز و خلاء
۴-۱۷- فیلتر
۴-۱۸- آشنایی با نحوه نصب و جانمایی اجزای الکتریکی کیت تبدیل
۴-۱۸-۱- واحدکنترل الکترونیک (ECU)
۴-۱۸-۲- پیش انداز زاویه جرقه (Spark Advancer)
۴-۱۸-۳- امولاتور (Emulator)
۴-۱۸-۴- موتور پله ای (Stepper Motor)
۴-۱۸-۵- انژکتور گاز (فقط در کیتهای انژکتوری)
۴-۱۸-۶- کلید انتخاب سوخت (Changeover Switch)
۴-۱۸-۷- شیرهای اتوماتیک (خودکار)
فصل پنجم: معرفی مدارات الکتریکی
۵-۱- سیگنالهای ورودی
۵-۲- سیگنالهای خروجی
فصل ششم: ابزارهای مخصوص تعمیرات خودروهای دوگانه سوز
فصل هفتم: نکات ایمنی کلی
فصل هشتم: تنظیمات،نحوه استفاده و رفع عیوب سیستم
۸-۱- سوخت گیری و تست نشتی
۸-۲- عیوب مشرک در حالت های بنزین و گاز
۸-۲-۱- بد کار کردن خودرو
۸-۲-۲- کم شدن آب رادیاتور خودرو
۸-۲-۳- خودرو نه در حالت بنزین و نه در حالت گاز روشن نمی شود
۸-۲-۴- ریپ زدن در حالت گاز
۸-۲-۵- فشار گاز خروجی از رگولاتور تنظیم نیست
۸-۳- ایرادات هنگام تبدیل از حالت بنزین به گاز
۸-۳-۱- عدم تبدیل از حالت بنزین به گاز
فصل نهم: سرویسهای اولیه و ادواری سیستم گاز
۹-۱- منابع